زنان در «آزادی»

«فدراسیون بسکتبال در آستانه دیدار تیم ملی ایران و عراق، ورود زنان به ورزشگاه آزادی را مجاز اعلام کرد و از زنان خواست با بلیت رایگان همراه خانواده های خود به ورزشگاه بروند.»؛ خبری مسرت بخش برای زنان علاقمند به ورزش و مدافعان حق زنان برای ورود به استادیوم ها. مسئولان فدراسیون بسکتبال ایران از صدور مجوز ورود زنان به ورزشگاه آزادی در آستانه دیدار بین دو تیم ملی بسکتبال ایران و عراق خبر دادند و زنان توانستند دیدار تیم های بسکتبال ایران و عراق را از نزدیک تماشا کنند. بسیاری از مدافعان ورود زنان به ورزشگاه ها نگران بودند استقبالی از این بازی صورت نگیرد و همین مسئله دستاویزی شود تا متولیان امر با توجیه عدم تمایل زنان به حضور در استایوم های ورزشی، صورت مسئله را به طور کامل پاک کنند اما دقایقی مانده به آغاز مسابقه بسکتبال ایران و عراق، جایگاه زنان در استادیوم سرپوشیده آزادی پر شد.
حضور زنان این بار مانند حضور آنها در لیگ برتر بسکتبال یا لیگ جهانی والیبال نبود که گزینشی باشد و کارمندان فدراسیون و اقوام مسئولان را برای فرار از محرومیت فدراسیون های جهانی به جای هواداران زن قالب کنند! این بار فدراسیون بسکتبال رسما اعلام کرد در دیدار دو تیم ملی بسکتبال ایران و عراق، برای ورود زنان به ورزشگاه آزادی، هیچ گزینشی صورت نمی‌گیرد.
آزادی ورود زنان برای تماشای دیدار دو تیم ملی بسکتبال ایران و عراق، نشانه مثبتی از تغییر موضع وزارت ورزش تلقی شد. البته مدافعان حق ورود زنان به ورزشگاه ها امیدوارند، اتفاق روز گذشته یک تصمیم نمایشی نباشد و در آینده نیز ادامه پیدا کند تا شاید روزی فرا برسد که زنان همراه با خانواده‌های خود بتوانند برای تماشای فوتبال از درهای ورودی استادیوم آزادی نیز عبور کنند. در ماه های گذشته بارها دخترانی با تغییر چهره و گریم‌های سنگین، خود را پسر جا زده اند و از مقابل نیروهای امنیتی گذر کرده اند تا میان مردان به تشویق تیم های فوتبال محبوب خود بپردازند.
یکی از مدیران وزارت ورزش اعلام کرده این وزارتخانه به دنبال یک روند طبیعی برای حضور زنان در مجموعه های ورزشی است اما توضیح بیشتری نداده که «روند طبیعی» مد نظرش نیازمند چه ساز و کاری است تا وعده حضور بانوان در ورزشگاه ها بالاخص فوتبال که حساسیت برانگیزترین شان بوده در حد حرف باقی نماند.